Agresja, przemoc fizyczna i psychiczna w szkole i przedszkolu
Dlaczego dziecko w wieku przedszkolnym i szkolnym bywa agresywne? Co stoi za nazywanymi przez dorosłych: ,,wybuchami szału”. Kiedy przemoc fizyczna i psychiczna w szkole wymaga zgłoszenia do odpowiednich służb? Czym jest bullying szkolny? Jakie zachowania nauczycieli mają znamiona przemocy wobec uczniów? Szkolenie pomoże uporządkować szeroki temat przemocy w szkole i przedszkolu oraz zaplanować odpowiednią interwencję. Przeznaczone jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców.
Program
Promocyjny abonament
na Educado Oświata
Ponad 40-minutowe szkolenia specjalistyczne
Nielimitowany dostęp
do wszystkich szkoleń
i do webianarów live z czatem
Testy wiedzy i imienne certyfikaty
Dodatkowe materiały szkoleniowe
Jeśli po 14. dniach zechcesz kontynuować subskrypcję otrzymasz od nas 45% rabat na miesięczny abonament
przez cały rok!
Przetestuj platformę Educado Oświata
w cenie 29,90 zł brutto
Kup teraz
Najnowsze tematy
- Regulacja emocji w życiu przedszkolaka, czyli o tym, skąd się biorą ,,wybuchy złości”.
- Trudne emocje w szkolnym środowisku – jak radzić sobie z konfliktami w grupie szkolnej.
- Bullying szkolny – charakterystyka, etapy rozwoju przemocy szkolnej, symptomy, sposoby radzenia sobie.
- Jak zapobiec własnym zachowaniom przemocowym wobec uczniów? Nie zawsze widoczna przemoc w systemie szkolnym.
- Profilaktyka przemocy w szkole i przedszkolu.
Dostęp za 29,90 zł
Nasi konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i kształcenie specjalne – aspekty kadrowo-płacowe
Program
I. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – kwalifikacje, czas pracy i wynagrodzenie
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – rodzaje zajęć.
- Kto realizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole – właściwe stanowiska pracy.
- Kwalifikacje do prowadzenia zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej można przydzielić nauczycielowi mimo braku kwalifikacji.
- Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej może realizować specjalista niebędący nauczycielem.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – pensum czy zadania statutowe.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ramach godzin ponadwymiarowych – czy to możliwe.
- Zatrudnienie na czas określony czy nieokreślony – które jest właściwe w przypadku pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Limity etatów specjalistów.
- Pensum na zajęciach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Czy za zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej należą się dodatki do wynagrodzenia.
II. Kształcenie specjalne i indywidualne nauczanie – niezbędnik kadrowo-płacowy
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – kto je realizuje.
- Kto odpowiada za IPET w szkole.
- Rola nauczyciela współorganizującego kształcenie.
- Kto może być nauczycielem współorganizującym kształcenie – kwalifikacje.
- Rola pomocy nauczyciela (czego pomoc nauczyciela robić nie może).
- Jak zatrudnić pomoc nauczyciela.
- Komu powierzyć prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.
- Pensum na zajęciach rewalidacyjnych – 3 możliwości.
- Nauczanie indywidualne i indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne – jak przydzielić.
- Nauczanie indywidualne w godzinach ponadwymiarowych – czy to dopuszczalne.
- Kwalifikacje do prowadzenia zajęć nauczania indywidualnego.
Psycholog, psychoterapeutka dzieci i młodzieży
Radca prawny, specjalista prawa oświatowego
Dostęp za 29,90 zł
Trauma i urazy psychiczne uczniów szkół podstawowych i średnich
Program
I Czym jest trauma u ucznia?
- Natura kryzysu psychicznego u ucznia– definicja, charakterystyka
- Czym charakteryzuje się doświadczenie traumatyczne?
- Czym różni się trauma od urazu psychicznego?•Rodzaje doświadczeń traumatycznych u uczniów
- Dlaczego nie wszystkie sytuacje trudne są traumatyczne?
- Jak funkcjonują dzieci, które doświadczyły traumy przemocy?
- Jak funkcjonują dzieci, które doświadczyły traumy nadużycia seksualnego?
- Jakie cechy przejawiają dzieci, które doświadczyły ekspozycji na wojnę?
- Jak funkcjonują dzieci, które doświadczyły utraty bliskiej osoby?
- Czynniki ryzyka wystąpienia traumy w sytuacji trudnej
- Czynniki chroniące dziecko przed przeżyciem sytuacji trudnej, jako traumatycznej.
- Konsekwencje doświadczeń traumatycznych dla psychiki dziecka i nastolatka.
- Czym jest zespół stresu pourazowego: objawy, przebieg, leczenie.
- Zaburzenia, które mogą pojawić się na skutek doświadczenia traumatycznego.
- Rozwój emocjonalny uczniów z doświadczeniem traumatycznym.
- Jakie symptomy mogą świadczyć o traumie u małego dziecka?
- Jakie są czynniki mogą świadczyć o traumie u nastolatka?
II Uczeń z doświadczeniem traumatycznym w społeczności szkolnej.
- Jak powinna wyglądać ścieżka diagnostyczno-terapeutyczna ucznia, u której występują objawy zespołu stresu pourazowego?
- Na czym powinna polegać interwencja kryzysowa tuż po doświadczeniu traumatycznym?
- Interwencja kryzysowa a pomoc psychologiczna: podobieństwa, różnice.
- Jak zapewnić poczucie bezpieczeństwa uczniowi, który doświadczył traumy?
- Jakie trudne zachowania przejawiają dzieci z doświadczeniami traumatycznymi?
- Jakie trudne zachowania przejawiają nastolatki z doświadczeniami traumatycznymi?
- W jaki sposób objawy stresu pourazowego wpływają na sukces edukacyjny ucznia?
Psycholog, psychoterapeutka dzieci i młodzieży
Dostęp za 29,90 zł
III W jaki sposób wesprzeć ucznia z doświadczeniem traumy w szkole?
- Na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia po doświadczeniu traumatycznym?
- Jakie zaburzenia emocjonalne mogą pojawić się u uczniów, którzy doświadczyli traumy niedawno/w przeszłości?
- Zasady interwencji kryzysowej wobec ucznia i jego środowiska.
- W jaki sposób współpracować z rodziną ucznia, który wyraża objawy zespołu stresu pourazowego?
- Jakich dostosowań może potrzebować uczeń po doświadczeniu traumatycznym?
- Gdzie kierować ucznia, który doświadczył traumy?
- Jak wygląda współpraca ze specjalistami, którzy pomagają dziecku poza szkołą?
IV Narzędzia pomocne do pracy terapeutycznej i edukacyjnej dla uczniów z doświadczeniem traumatycznym?
- Jakie narzędzia są pomocne w pracy indywidualnej z uczniem, który doświadczył traumy?
- Jak dbać o rozwój umiejętności regulacji emocji u uczniów, którzy doświadczyli poważnych urazów psychicznych?
- Czego unikać w kontakcie i komunikacji z uczniem po doświadczeniu traumatycznym?
- Jak zapobiec wykluczeniu ucznia z w grupie rówieśników?
- W jaki sposób przeprowadzić psychoedukację rodziców?
- W jaki sposób przeprowadzić psychoedukację nauczycieli?
- W jaki sposób przeprowadzić psychoedukację uczniów?
![]()